מה חשוב לדעת על תהליך ההיכרויות בקהילה הדתית והמסורתית?

מערכת שורש  יד טבת, תשפא  12/29/2020

אז איך פועל עולם ההיכרויות הדתי והחרדי?
.......................

מה חשוב לדעת על תהליך ההיכרויות בקהילה הדתית והמסורתית?

עולם ההיכרויות לכשעצמו הוא עולם מאוד מעניין עם המון הסתעפויות שקשורות בנושאים אישיים מאוד. ולכן, במידה רבה קשה מאוד להכליל כאשר מדברים על הכרויות. לכל זוג יש את הסיפור שלו ולכל אדם יש את הרצונות הספציפיים שלו בכל רגע נתון. בכל מה שנוגע להסתכלות על הקהילה הדתית והמסורתית בישראל, עולם ההיכרויות הוא מסובך עוד יותר, בגלל מסורות אישיות וקהילתיות אשר מכתיבות חלק גדול מאוד מהתהליך. בדיוק מהסיבה הזו, אתם צריכים להכיר את קווי היסוד הכלליים של היכרויות בעולם המסורתי והדתי לפני שמתחילים ליצור קשר עם אנשים חדשים.

דרכים להיכרויות בעולם הדתי -מהמסורת ועד הטכנולוגיה

צעירים וצעירות בעלי רקע דתי, התרגלו לאורך שנים להשתמש במגוון כלים דתיים להכרויות, על מנת להשיג את השידוך המיוחד שלהם ולהגיע למעמד חופה וקידושין עם אדם אשר מקבל את ברכת המשפחה. שידוך בתוך הקהילה, כמו גם הכרויות על בסיס חברים משותפים, הם טכניקות שעדיין עובדות בקהילות רבות ומאפשרות לצעירים למצוא מערכות יחסים זוגיות במהירות יחסית. יחד עם זאת, יש לא מעט צעירים אשר בוחרים להכיר אתרים וכלים טכנולוגיים, שבהם אפשר ליצור קשרים קרובים ואינטימיים עם אנשים חדשים. אומנם אתרי הכרויות לקהל הדתי רק מתפתחים בשנים האחרונות אבל התגובה של הצעירים בארץ יש ביקוש לאתרים אלו ובהחלט אפשר למצוא מכנה משותף בין צעירים דתיים ומסורתיים דרך האינטרנט.

זיווג משמיים שקורה בלחיצת כפתור

בשונה מאתרי הכרויות לאוכלוסייה הכללית, אתרי הכרויות לדתיים הם אתרים בהם התוכן הוא מאוד עדין וממוקד מטרה. לא תמצאו רמיזות או אמירות מפורשות בכל מה שנוגע לי התנהגות לא צנועה, ויהיה הרבה יותר קל לגלות מידע על האדם השני, בגלל המבנה של אתר ההיכרויות במקום להציג פרטים שטחיים על תחביבים ותחומי עניין. אתר הכרויות בעולם הדתי יחפש למצוא שידוך על בסיס התאמה של הרגלי חיים, רמה רוחנית ואפילו בחירות הלכתיות. כל אלו, מאפשרים לצעירים לשמור על המסורת מבית אבל ליצור לעצמם בית בישראל על בסיס משהו חדש וטרי.

אל תהיו החלטיים – תנו לכל האפשרויות לפעול במקביל

היתרון הגדול ביותר שעומד לרשותכם בשלב הזה, במיוחד אם אתם רוצים למצוא שידוך במהירות, הוא האפשרות לשלב בין שתי טכניקות לחיפוש בן או בת זוג. מצד אחד אפשר לשמור על המסורת, ולתת וקרובות המשפחה ההיכרות שלכם לחפש שידוכים פוטנציאליים בסביבה החברתית. ומצד שני, כאשר יש לכם אפשרות להירשם אל אתרי הכרויות לדתיים חינם, למה לא לנסות? כמובן שצריך לחשוב על כל צעד שעושים ולבדוק את ההתאמות שלכם על בסיס דייט פנים-אל-פנים. אבל במקרים רבים הידע הוא רק שחקן משני של תהליך השידוך. אתם רוצים לבדוק התאמה על בסיס כימיה, ובשביל זה צריך לפגוש כמה וכמה אנשים לפני שמחליטים על אירוסין וחתונה.